Akumuliatoriai

153 posts / 0 new
Paskutinis įrašas
tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00
Akumuliatoriai

NAUDINGA ŽINOTI

Akumuliatorius negamina elektros energijos, o tik ją kaupia ir atiduoda. Energiją gamina tik užvesto automobilio generatorius.

Daugelis vartotojų stebisi, kodėl jų automobilio akumuliatorius tarnavo taip trumpai, lyginant su draugo ar kaimyno automobilio akumuliatoriumi. Na žinoma, visų pirma kaltiname kitus (gamintoją, pardavėją, automobilį, žiemos šalčius ir t.t.), ir nesusimąstome, ar teisingai akumuliatorius buvo ekploatuojamas. Kai automobilio užvesti nepavyksta, per vėlu jau būna kažką kaltinti.

Leiskite Jums priminti taisykles, kurios taikomos automobilių akumuliatoriams.

1. Akumuliatoriaus paruošimas naudojimui

Jeigu perkate akumuliatorių specializuotoje akumuliatorių parduotuvėje ar servise, Jums turėtų pasiūlyti pilnai paruoštą naudojimui akumuliatorių t.y. akumuliatorius yra užpyldytas elektrolitu ir įkrautas. Elektrolito tankis 1,27±0.01 kg/l, įtampa tarp gnybtų ~12,7 V esant +25oC. Elektrolito tankį galima išmatuoti specialiu prietaisu aerometru (tik aptarnaujamuose akumuliatoriuose).

2. Akumuliatoriaus transportavimas ir sandėliavimas

Jeigu, įsigiję akumuliatorių, neskubate jo įmontuoti į automobilį, padėkite akumuliatorių horizontaliai taip, kad transportuojant jis neapvirstų. Palikite akumuliatorių sausoje ir vėsioje, vaikams neprieinamoje vietoje. Apsauginį teigiamo poliaus dangtelį nuimkite tik tuomet, kai akumuliatorius įstatytas ir pritvirtintas automobilyje, ir tik prieš prijungiant akumuliatorių prie automobilio elektros sistemos. Tokiu būdu apsaugosite akumuliatorių nuo atsitiktinio trumpo sujungimo.

3. Akumuliatoriaus įstatymas automobilyje

Jeigu automobilio ar papildomos elektros įrangos (audioaparatūra, signalizacija, ryšio priemonės, švyturėliai ir t.t.) gamintojas nekelia specialių reikalavimų ar sąlygų, tai akumuliatoriaus įstatymas vykdomas tokia tvarka:

* išjunkite variklį ir visus įrenginius naudojančius elektros energiją;
* naudodami metalinius įrankius, venkite trumpo sujungimo;
* pirmiausia atjunkite neigiamo poliaus gnybtą, po to teigiamo poliaus gnybtą;
* atsukite ir nuimkite akumuliatoriaus laikiklį;
* iškelkite seną akumuliatorių ir į jo vietą įstatykite naują;
* prisukite atgal akumuliatoriaus laikiklį ir priveržkite tiek, kad akumuliatorius neklibėtų ir tvirtai laikytųsi savo vietoje;
* nuo akumuliatoriaus polių ir laidų nuvalykite švino oksidą ir nešvarumus, bei sutepkite tepalu (jeigu nežinote kokį tepalą naudoti, kreipkitės į specializuotą parduotuvę ar servisą);
* pirmiausia prijunkite teigiamo poliaus gnybtą, po to neigiamo. Patikrinkite ar pakankamai priveržėte gnybtus;
* jeigu ant seno akumuliatoriaus yra papildomos dalys (poliaus dangtis, dujų rezervuaras, alkūnė, vamzdelis, kamšteliai ir pan.), tai nuimkite tas dalis nuo seno akumuliatoriaus ir jeigu reikia sumotuokite ant naujo;
* palikite bent vieną dujų angą atvirą (tai galioja ir senam akumuliatoriui).

4. Akumuliatoriaus priežiūra
Laikantis šio punkto, akumuliatoriaus tarnavimo laiką galima prailginti du, kartais net ir tris kartus!

* Akumuliatoriaus išorė turi būti švari ir sausa;
* Nuolat patikrinkite elektrolito lygį akumuliatoriaus sekcijose ir esant reikalui papildykite distiliuotu vandeniu. Elektrolito lygis turi būti 10- 15 mm virš švino elementų bloko. Jeigu tenka dažnai ir dideliais kiekiais vandens papildyti (tai netaikoma neaptarnaujamiems akumuliatoriams), tuomet patikrinkite generatoriaus įtampos reguliatorių;
* Akumuliatoriaus įkrovimo automobilinė įranga turi dirbti gerai. Veikiant varikliui, įtampa ant prijungto akumuliatoriaus polių turi būti nuo 13,8V iki 14,5V nepriklausomai nuo to ar įjungti papildomi elektros energijos imtuvai (ilgos/trumpos šviesos, stiklo apšildymas, ventiliatorius, kondicionierius, audioaparatūra ir t.t.) ar ne;
* Eksploatuojant akumuliatorių sunkiomis sąlygomis t.y. nuolat važinėjant mieste, naudojant žibintus ar daug elektros energiją vartojančios įrangos, esant dideliems karščiams ar šalčiams) būtina kas mėnesį patikrinti akumuliatoriaus būklę. Tai atlikti galite specializuotose parduotuvėse ar servisuose.
* Nepalikite iškrauto akumuliatoriaus! Kaip galima greičiau jį įkraukite. Dėl fizinių-cheminių akumuliatoriaus savybių, esant gilioms iškrovoms, prasideda aktyviosios medžiagos, esančios švino plokštelėse, irimas. Šis procesas yra negrįžtamas, todėl iškrautas akumuliatorius greitai praranda talpumą ir galią;
* Nenaudokite jokių papildomų chemikalų ar taip vadinamų “pagerintojų”;
* Jeigu elektrolito tankis yra žemiau 1,24 kg/l, įkraukite akumuliatorių;
* Nepalikite neįkrauto akumuliatoriaus šaltyje. Akumuliatorius, kurio įtampa yra 12,1V, elektrolito tankis 1,18 kg/l, užšala prie -19°C, dar labiau iškrautas akumuliatorius gali užšalti esant -10°C šalčio. Susidarę ledo kristalai suardo švino plokštelių aktyviąją masę ir gadina separatorius;
* Nepalikite nenaudojamo automobilio ilgiau kaip 10 dienų su įjungta signalizacija;
* Nepalikite automobilio su įjungtais nereikalingais, elektros energiją naudojančiais, prietaisais. “Trumpos šviesos” visiškai įkrautą 55Ah talpos akumuliatorių gali iškrauti per 4 – 6 valandas.

5. Akumuliatoriaus įkrovimas
* Atjunkite ir išimkite akumuliatorių iš automobilio;
* Neįkraudinėkite akumuliatoriaus gyvenamose patalpose ir arti galimų ugnies ir kibirkščių šaltinių;
* Patalpos turi būti gerai vėdinamos, temperatūra ne žemesnė kaip +10°C;
* Naudokite tik tam skirtus nuolatinės srovės įkroviklius. Atidžiai perskaitykite įkroviklio gamintojo rekomendacijas ir jų laikykitės;
* Patikrinkite eletrolito lygį ir, jeigu reikia, papildykite distiliuotu vandeniu (tai netaikoma neaptarnaujamiems akumuliatoriams). Niekada nepilkite rūgšties!
* Akumuliatoriaus teigiamą polių prijunkite prie įkroviklio teigiamo gnybto, o neigiamą polių – prie įkroviklio neigiamo išėjimo gnybto;
* Įkroviklį įjungti tik po to, kai prijungtas akumuliatorius, o išjungti baigus įkrovimą ir prieš atjungiant akumuliatorių;
* Rekomenduotina įkrovimo srovė (amperais, A): 1/10 akumuliatoriaus talpumo (Ah);
* Jeigu elektrolito temperatūra pakyla virš 55°C, nutraukite įkrovimą;
* Giliai iškrautą akumuliatorių reikia įkraudinėti ne mažiau kaip 20 val.;
* Pilnai įkrauto akumuliatoriaus elektrolito tankis yra 1,27 ± 0,01 kg/l, o įtampa tarp gnybtų ~12,7V, esant +25°C;
* Akumuliatorius pilnai įkrautas, kai elektrolito tankis ir įkrovimo įtampa dvi valandas daugiau nekyla.

6. Pagalbinis užvedimas nuo kito automobilio akumuliatoriaus
Dėmesio! Jeigu jūsų automobilyje yra procesorinė degalų įpurškimo ir degimo valdymo sistema (vadinamas kompiuteris), tai niekada neužvedinėkite savo automobilio nuo kito, kai jame dirba variklis. užsivedus jūsų automobilio varikliui ir dirbant padedančiojo automobilio varikliui, abiejų automobilių elektros sitemos kurį laiką lieka susijungusios tarpusavyje. tai gali sukelti staigų trumpalaikį įtampos šuolį, galinti sugadinti abiejų automobilių kompiuterius.

* Naudokite tik tam specialiai skirtus laidus;
* Abiejų automobilių elektros sistemos turi būti tos pačios įtampos;
* Abiejų automobilių varikliai turi būti išjungti;
* Vienu laidu sujunkite abiejų akumuliatorių teigiamus polius. Kito laido vieną galą prijunkite prie padedančio automobilio akumuliatoriaus neigiamo poliaus, o kitą galą prijunkite prie neužsivedančio automobilio kėbulo taip, kad liestųsi su pliku metalu ir kad prijungimo vieta būtų nutolusi nuo akumuliatoriaus. Vadovaukitės automobilio užvedimo instrukcija. Bandykite užvesti automobilį ne ilgiau kaip 15 sekundžių;
* Užvedus automobilį atjunkite laidus atgaline tvarka.

7. Nenaudojamas akumuliatorius
* Pilnai įkraukite akumuliatorių ir padėkite jį sausoje, vėsioje, vaikams neprieinamoje vietoje. Jeigu nenaudojamą akumuliatorių paliekate automobilyje, atjunkite neigiamą gnybtą;
* Patikrinkite akumuliatoriaus būklę kas 6 mėnesius ir, jeigu reikia, papildomai įkraukite (žr.p.5).

Informacija pasisemta iš: http://www.perpetuum-mobile.lt/

Informacijos papildymas

Pirmoje lentelėje yra surašyti duomenis apie Varta akumuliatorius, bet nemanau kad ir kiti kažkuo skirsis, nebent labai nežymiai. Įtampą rekomenduojama matuoti praėjus 8 valandoms po variklio išjungimo. Pilnai pakrautas akumuliatorius būna 12,7 - 12,9 volto prie 20 - 25 laipsnių šilumos.

Įkrovimo laipsnis
Išsikrovimo laipsnis
Elektrolito tankis g/cm³
Akumuliatoriaus įtampa V
100%
0%
1.28
12.7
80%
20%
1.245
12.5
60%
40%
1.21
12.3
40%
60%
1.175
12.1
20%
80%
1.14
11.9
0%
100%
1.10
11.7

Antroje lentelėje galite matyti prie kokios temperatūros užšąla elektrolitas. Kuo labiau išsikrovęs akumuliatorius, tuo mažesnis elektrolito tankis ir tuo prie aukštesnės temperatūros gali užšalti jūsų akumuliatorius.

Elektrolito tankis prie 25°C g/cm³
Užšalimo temperatūra °C
Elektrolito tankis prie 25°C g/cm³
Užšalimo temperatūra °C
1.09
-7
1.22
-40
1.10
-8
1.23
-42
1.11
-9
1.24
-50
1.12
-10
1.25
-54
1.13
-12
1.26
-58
1.14
-14
1.27
-68
1.15
-16
1.28
-74
1.16
-18
1.29
-68
1.17
-20
1.30
-66
1.18
-22
1.31
-64
1.19
-25
1.32
-57
1.20
-28
1.33
-54
1.21
-34
1.40
-37

Žiemą nerekomenduojama iškrauti akumuliatorių daugiau kaip 25 procentais, o vasarą daugiau kaip 50 procentų. Prie žemų temperatūrų, kai krovimo įtampa nedidelė akumuliatorius praktiškai nepriima krovimo, todėl po truputį išsikraudinėja ir gali peržengti rekomenduojamus 25 procentus. Jeigu krovimo įtampa mažesnė nei 13,8 volto, tai akumuliatorius jau nedasikrauna, o po truputį išsikraudinėja.
Kas supranta rusiškai, tai labai geros info apie akumuliatorius ir jų ekspluataciją yra čia: http://www.avtonov.svoi.info/akb2.php

RS
RS portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 7 mėnesiai
Joined: 2009-08-28 13:41

Šiandien gėdos apturėjau, sustojau prie parduotuvės, grįžus atgal, akumuliatorius starterio nebesuko, tai buvau prikurtas nuo VW GOLF II :D Supratau, kad jau akumuliatorius į pabaigą ir laikas jį keisti. Noriu paklaust ar mano generatorius sugebės pilnai įkrauti tokį akumuliatorių BOSCH S5008 talpa: 77 Ah, paleidimo srovė: 780 A. Variklis 1.8 T 132 kw Octavia I. Kokia būtų optimali talpa tokiam modeliui?

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

o neziurejai kataloguose koks tavo modeliui tinka geriausia pagal gamintoja? Pagal skaiciukus tai cia dyzelines masinos akumas... tik ryt galeciau i katalogus paziureti, gal egis73 turi kur nuroduti akumo stiprumai?

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

RS
RS portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 7 mėnesiai
Joined: 2009-08-28 13:41

Pagal ivairius katalogus tai ivairiai prasideda nuo 66 Ah iki 77 Ah. Kiek suprantu kaip ir turetu tikti. O butent ka SKODA rekomenduoja neradau.

RS
RS portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 7 mėnesiai
Joined: 2009-08-28 13:41

Dėkui už info. Tai kaip ir apsisprendžiau imti BOSCH S5008, gal kas patarsit žinot kur pigiau BOSCH produkcija prekiauja, nes kiek žiurinėjausi pigiausias variantas yra Sigmenoje 285 Lt.

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

Pazistami pardavejai dabar rekomendavo pirkti naujos serijos EXIDE akumus, sake, kad dabar jie gaminami varta gamyklose pagal varta technologijas...

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Taigi spustelejo antras saltukas sia ziema. Po jo supratau, kad akumo man reikia staigiai :D

Vakar teko masina palikti kieme ir i darba vykti kitu budu. Vakare kaimynas patrauke tai uzsikuriau ir nudumiau i ukmerge pas broliuka akuma is jo nupirkti. Nusipirkau uz 100 lt Varta pirkta pries metus (74Ah 680 startine, o pas broli golfas benzininis :D). Kai isemiau savo akuma, net nusterau - pasirodo pas mane vis dar gulejo originalus, kartu su masina is gamyklos isriedejes akumuliatorius. Paskaiciavau, kad jam jau 10,5 metu. Net keista kad man jis pernai ziema atlaike, o salciu buvo ne ka mazesniu.

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

kiF
kiF portretas
Offline
Last seen: prieš 13 metų 3 mėnesiai
Joined: 2009-12-26 09:29

Taigi prognozes kad turesime salciausia ziema per paskutinius 1000 metu :D

O pas mano Fabia gamyklinis akumas stovi nuo jos pagaminimo 2002 metais :D

Ka siulytumet i 1.9SDI? Noreciau galingesni idet, bet prisiskaiciau kad neuzkraut pilnai gali.

Gal ir parekomenduosit kur nusipirkti Vilniuje, Kaune? Manau ne tik man bus naudinga, nes tuoj jie brangt prades salciams paspaudus :)

Fabia Combi 2002 1.9SDI

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

As asmenikai neseniai isigijau Exide 72a 680Ah akumuliatoriu 66kW dyzelinei masinai, jau isbandyti akumai bedu niekad nebuvo...

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

kiF
kiF portretas
Offline
Last seen: prieš 13 metų 3 mėnesiai
Joined: 2009-12-26 09:29

Nu as asmeniskai sita nusiziurejes http://www.tauratai.lt/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=448&category_id=1&manufacturer_id=25&option=com_virtuemart&Itemid=7

Tik a) nezinau ar galiu det 80ah i 47kw 1.9sdi? b) gal kas zinot kur pigiau nusipirkt? :D

p.s. tikius, sumaisei amperus su ah ;))

Fabia Combi 2002 1.9SDI

Vincas
Vincas portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 6 mėnesiai
Joined: 2009-12-27 09:08

pas mane stovi jau 3 metai fiam 87ah. liuks, pasikrauna normaliai, bedu nebuvo, net per didelius salcius isskyrus kai 1 karta nevaziavau 4 dienas prie '20 :) siaip pasidairyt gali www.auviras.lt ten pirkau sau valciai akumuliatoriu, galima deretis!

nuo 2016 Octavia II 2011 FL TDI 77kw>103kw
nuo 2007 iki dabar Fabia I 2000 sdi 47 kw

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

kiF wrote:
Nu as asmeniskai sita nusiziurejes http://www.tauratai.lt/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=448&category_id=1&manufacturer_id=25&option=com_virtuemart&Itemid=7

Tik a) nezinau ar galiu det 80ah i 47kw 1.9sdi? b) gal kas zinot kur pigiau nusipirkt? :D

p.s. tikius, sumaisei amperus su ah ;))


Jo biski supainiojau. Akumas toks pat kaip nuotraukoje kuri nusipirkau.
O tu del galingumo paziurek kataloge akumuliatoriu gamintoju, ten tiksliai nurodoma kokio tavo masinai optimaliausiai reiketu.

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

kiF
kiF portretas
Offline
Last seen: prieš 13 metų 3 mėnesiai
Joined: 2009-12-26 09:29

nu pagooglinau biski nelabai randu tu katalogu :) o pirkai nauja ar deveta, ir panasiai mokejai kaip mano nuorodoj? :) ta prasme neuzkelta ten ta kaina kaip manai

Fabia Combi 2002 1.9SDI

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

Pirkau nauja, mokejau 235lt, bet cia urmine kaina kuria pazystamas savo parduotuveje gauna.

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

kiF
kiF portretas
Offline
Last seen: prieš 13 metų 3 mėnesiai
Joined: 2009-12-26 09:29

Fabia Combi 2002 1.9SDI

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

pardavejai visada turi gamintojo katalogus kuriuose yra nurodyta viskas

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

va nuoroda, apacioje yra katalogas
http://aa.bosch.de/aa-batterien/en/pkw/index.htm

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

kiF
kiF portretas
Offline
Last seen: prieš 13 metų 3 mėnesiai
Joined: 2009-12-26 09:29

Fabia Combi 2002 1.9SDI

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

Net iki masinos nuejau paziureti tiksliai koki pirkau tai 74Ah, 680A.
O tavojo pirkinio kaina tikrai gera, ilga laika galesi ramiai vazinetis :)
Ir as ziuriu, kad ne stebukla mokejau, galima ji uz tokia kaina ir nusipirkti, o jei dar keliems pirkti galima ir pasidereti manau ir dar geresne kaina gauti.

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

kiF
kiF portretas
Offline
Last seen: prieš 13 metų 3 mėnesiai
Joined: 2009-12-26 09:29

Nu bet jei ir bus tie -40 apie kuriuos cia prognozavo, tai vistiek manau teks nesiotis namo :))) o isvis masinos vaziuoja prie tokio Celcijaus nebuvimo? :D

Fabia Combi 2002 1.9SDI

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

Taip vazuoja, bet viai masinai tai labai nesveika, pakaba bais kencia, o varikliui tik usikurti reikia, kai jis susyla tai jam tikrai nieko nenutiks :)

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

Forex
Forex portretas
Offline
Last seen: prieš 4 metai 6 mėnesiai
Joined: 2009-09-02 07:41

Na paziuresim, kokia cia ta ziema bus. :D
Sinoptikai, 80% kalba netiesa. Taciau saunuokliai, kad rupinates savo auto is anksto

Skoda Octavia 1Z 1.6TDI CAYC/77kw
Tesla Model S Long Range

Stasiunia
Stasiunia portretas
Offline
Last seen: prieš 7 metai 5 mėnesiai
Joined: 2010-04-28 14:21

Man reikes saviske nusivaryti kad patikrintu. Nusipirkau ir nezinau nei koks nei kas ten ;-). bet dar 4 metuku neturi (tai ne rodiklis)

Skodufke Octa-II 2006 2.0 TDI 140 kumelių
Toyota URBAN CRUISER 1.8 (Bobrikas)

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Del oro galiu pasakyt tik viena, jei Naglis Sulija ruoasiasi savaitgali iskilai - bus geras oras. Visa kita yra prognozes, kurias bet kada galima perrasyti. :)

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

Giedrius
Giedrius portretas
Offline
Last seen: prieš 10 metų 2 mėnesiai
Joined: 2009-11-04 19:11

Kaip jum šalčiai? Ar jau ieškot naujų akumų?

Fabia I > Fabia combi I > Octavia II > Fabia combi I > Octavia combi I > ???

shadow1
shadow1 portretas
Offline
Last seen: prieš 7 metai 4 mėnesiai
Joined: 2009-12-17 13:05

aš taip pat pernai pasikeičiau, pirkau maximoj, tai pažiūrėsim kiek žiemų atlaikys :bigsmile:

Tomux
Tomux portretas
Offline
Last seen: prieš 2 metai 9 mėnesiai
Joined: 2010-07-19 18:53

Pernai pasikeičiau - antra žiema, dar garantinis iš tanagros. Pernai prieš šalčius kai lygioj vietoj užgeso ir neberodė gyvybės ženklų, tai nuo prikurkės tiesiai į pardę variau ir nusipirkau akumą :)


Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Mano akumui bus 3 ziema (2 pas mane) - dideliu kaprizu nerodo, bet pasioziuoja rytais prie didesnio salcio (daugiau nei 13* C). Tfu Tfu Tfu, lig sioliai uzsikuriau is pirmo karto.

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

andriusiar1
andriusiar1 portretas
Offline
Last seen: prieš 3 savaitės 1 diena
Joined: 2009-07-27 21:15

rekomenduoju,isbandytas ir dziaugiuosi,net prie didziausiu salciu automobilis nerode kaprizu,buvo -33.5C ir uzsivede
http://sonnak.com.loopiadns.com/

Forex
Forex portretas
Offline
Last seen: prieš 4 metai 6 mėnesiai
Joined: 2009-09-02 07:41

andriusiar1 wrote:
rekomenduoju,isbandytas ir dziaugiuosi,net prie didziausiu salciu automobilis nerode kaprizu,buvo -33.5C ir uzsivede
http://sonnak.com.loopiadns.com/

cia turbut fabijoj stovi? :D

Skoda Octavia 1Z 1.6TDI CAYC/77kw
Tesla Model S Long Range

RS
RS portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 7 mėnesiai
Joined: 2009-08-28 13:41
andriusiar1
andriusiar1 portretas
Offline
Last seen: prieš 3 savaitės 1 diena
Joined: 2009-07-27 21:15

Forex wrote:
andriusiar1 wrote:
rekomenduoju,isbandytas ir dziaugiuosi,net prie didziausiu salciu automobilis nerode kaprizu,buvo -33.5C ir uzsivede
http://sonnak.com.loopiadns.com/

cia turbut fabijoj stovi? :D

ten pat,diena dar pries, stovejo nekurta ir buvo iki -29C ,kita diena purptelejo nesipriesindama,ko nepasakyciau apie Octavija,nuo -20 jau oziuojas

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Savo akuma pridaviau reabilitacijai, bet ne sitiems, o zmogeliui, kuris parase sklebima forume. Dave pakaitini, sena kazkoki lopyta akuma. Nustebino tai, kad siltas variklis su juo kuresi zyyyymiai geriau nei' su maniskiu. Ziuresiu kaip ryt ryte bus :)

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

andriusiar1 wrote:
rekomenduoju,isbandytas ir dziaugiuosi,net prie didziausiu salciu automobilis nerode kaprizu,buvo -33.5C ir uzsivede
http://sonnak.com.loopiadns.com/

Tai cia tas pat EXIDE tik su kitu lipduku, geri akumai, taip pat galiu parekomenduoti, passatas be problemu uzsikure

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

SenjorasKokone
SenjorasKokone portretas
Offline
Last seen: prieš 7 metai 3 mėnesiai
Joined: 2010-09-06 19:38

Sveiki. norejau paklausti, kas galejo nutikti, prikurinejant kita automobili krokodilais ir uzdedant juos, kai motoras veikia? zinau,kad kompa sudrozti gali, bet ar galejo kazkas dar nutikti? nes po to karto man kartais siek tiek sunkiau uzsiveda auto, tiesiog reikia kartais ilgesnio prasukimo.. p.s. nezinojau to fakto,kad reikia butinai isjungti auto. lameris absoliutus.. ka manot?

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Turiu klausima del akumo pakrovimo jo neisemus ir neatjungus nuo sistemos. Galima/negalima. Kodel.

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

branco
branco portretas
Offline
Last seen: prieš 5 metai 6 mėnesiai
Joined: 2011-04-13 10:38

Vasara kroviau neatjunges, nes kaip liurbis degima buvau palikes :) Nieko, pasikrove :D


Ex: Škoda Octavia '99 66kW

makimbis
makimbis portretas
Offline
Last seen: prieš 11 metų 2 mėnesiai
Joined: 2011-12-06 18:27

as siandiena ryte pasikeiciau i nauja akuma nes senas nuo -12 jau nebesikurdavo tai nusipirkau ad firmos 77 ah tik sukimo momento neatsimenu, ziuresim kaip bus prie didesniu salciu :)

:)

Vincas
Vincas portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 6 mėnesiai
Joined: 2009-12-27 09:08

Robkek wrote:
Turiu klausima del akumo pakrovimo jo neisemus ir neatjungus nuo sistemos. Galima/negalima. Kodel.

kroviau vasara, nes ilga laika buvo palikta su signalke ir issikrove. Neatjungtas akumas nepasikrove, bent jau ne per toki laika kur turejo pasikrauti, automatinis pakrovejas nebuvo issijunges. KOdel? nezinau :))

nuo 2016 Octavia II 2011 FL TDI 77kw>103kw
nuo 2007 iki dabar Fabia I 2000 sdi 47 kw

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

Robkek wrote:
Turiu klausima del akumo pakrovimo jo neisemus ir neatjungus nuo sistemos. Galima/negalima. Kodel.

gali ramiai krauti, juk sistema isjungta ir srove eina tik i akuma

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Na kolkas nekraunu, bet seip analizuoju padeti.

Vincai - gal gerokai issikrove ir automatinis nelabai buvo pajegus ji nuo visisko 0 ikraut.

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

tonis
tonis portretas
Offline
Last seen: prieš 4 metai 10 mėnesių
Joined: 2010-01-20 08:58

tiukus wrote:
Robkek wrote:
Turiu klausima del akumo pakrovimo jo neisemus ir neatjungus nuo sistemos. Galima/negalima. Kodel.

gali ramiai krauti, juk sistema isjungta ir srove eina tik i akuma

Tiukus teisus, jei viskas tvarkoje, akumas kraunasi.

Liba13
Liba13 portretas
Offline
Last seen: prieš 11 metų 2 mėnesiai
Joined: 2011-10-23 11:55

Sveiki, gal kas galite pasidalinti mintimis apie teisinga akumuliatoriaus pasirinkima?
Siandien is RS nusipirkau gera akuma uz labai nebloga kaina (boch talpa 77ah, paleidimas 780). Aciu jam.

Bet klausimas butu mano toks: jei senasis akumuliatorius buvo 55ah ir paleidimas 450 (masina is Ispanijos atvaryta), ar idejes galingesni akuma (didesnes talpos) turesiu naudos, nes gali buti, kad ir generatorius bus pritaikytas siltiems krastams ir man to akumo pilnai nepakraus? Ar teisingi tokie pamastymai?

Nors kiek skambinau, tai visi sakydavo kad mano dyzeliukui akumai gali buti nuo 70 iki 77 ah ir nieks neuzsimindavo, kad generatorius gali but riboto krovimo.

Ir ar yra galimybe patikrinti generatoriu, kiek jis max gali pakrauti?

superB, 2007, 1.9, 85 kW

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

senasis akumas buvo benzininei masinai skirtas, kataloguose nurodomas optimaliausio naudojimo ribos, kaip pvz tavo 70-77, jei vazinetum dideliais atstumais galetum ramiai imti ir daug galingesni, kuris tilptu i akumui numatyta vieta, net ir 100-tinis pasikrautu laisvai.

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

juliusju
juliusju portretas
Offline
Last seen: prieš 12 metų 2 mėnesiai
Joined: 2012-01-26 15:21

ribotuvo pakrovimui nera bet kaip tiukus sako kad bet koki det tai nesamone ,as jau 8metai prie auto prekiu dirbu tai galiu pasakyt kad matau tavo 1,9 tdi tai geriausia det 72-85 ne galingesni nes jei galingesni nei 85 idesi tai jis pastoviai nedakrautas gausis ir greiciau ploksteles oksiduotis ir kirmyt prades sakau optimalaus variantas 75 Ah ir pasizek kad starterine srove gera butu koki 750-800 A

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Juliusju - parodyk akumą, kuris būtų 75Ah ir 800A. Asmeniškai tokio neužmačiau.

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

tiukus
tiukus portretas
Offline
Last seen: prieš 1 valanda 9 minutės
Joined: 2009-11-22 20:00

Robkek wrote:
Juliusju - parodyk akumą, kuris būtų 75Ah ir 800A. Asmeniškai tokio neužmačiau.

robke juk juliusju nurode 72-85 Ah ir 750-800 A ribas manau tose ribose galima rasti

1997 Skoda Octavia 1,9tdi SLX 66kW nuo 2008.04

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Na tada jo. Nes 80-800 tikrai yra. :) Bet..

juliusju wrote:
...75 Ah ir pasizek kad starterine srove gera butu koki 750-800 A...

Tad ir klausiau kad parodytu 75 su 800 A

Prei to pacio: gal gali papasakot apie AGM akumus. Ar verta juos det i paprasta auto.

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

juliusju
juliusju portretas
Offline
Last seen: prieš 12 metų 2 mėnesiai
Joined: 2012-01-26 15:21

pas mane idetas ,šiand kaptik išiminėsiu pakraut galėsiu atsiust foto :D

O kas del AGM technologijos tai jei pas tave tvarkingas generatrius ir instaliacija nemanau kad uz ji verta permokėt. jo esmė yra ta kad ne elektrolito pagrindu o gelio prisodrintu ploksteliu pagalba veikia.Tai čia naudingiau tiem pas ką yra vebasto sistemos daug elektros prietaisu - telikai , saldytuvai ir kt papildomos elektros energijos reikalaujantys agregatai. nes elektolite atidavimo metu cemines reakcijos procesas gaunasi kuris sudaro el nuoteki todėl realiai elektros išnaudojama augiau nei priklausytų pagal parametrus gelyje reakcija cheminė nevyksta todėl labiau koncentruotas atidavimas gaunasi, kitaip tariant ilgiau laikomas pakrovimas. Beto jei prasts generatorisu ar rielė nuėjus ir per daug krauna akuma neužverda elektrolitas.taip saugiau gaunasi. Bet yra ir minusų tarkim visiško išsikrovimo atveju elektrolitinius akumuliatorius dar galima kažkiek sužadint ir atgaivint , rekonstruot- pakeičiant plokštelę, AGM šito privalumo neturi.

Robkek
Robkek portretas
Offline
Last seen: prieš 3 metai 8 mėnesiai
Joined: 2009-10-17 22:17

Bet kiek teko pasidometi, tai ikrovimas ju yra lengvesnis. t.y. greiciau isikrauna. bei atsparesni gilioms iskrovoms.

Octavia Combi 2009 1.9 TDI + DSG
EX:Octavia L&K 1999 TDI 81 KW

INXS
INXS portretas
Offline
Last seen: prieš 6 metai 1 mėnesis
Joined: 2011-05-04 12:57

Tokio tipo akumus dažnai montuojasi(kas įperka) autogarso mėgėjai. Kaip minėjo juliusju, jei reikia staigiai atiduoti energiją(su kiekvienu subo rimtesnio trenksmu ir pan. ;)) Praktiškai atstoja kondensatorių, tik tiek, kad kondensatorių gali sumontuoti šalia aparatūros, o akumas stovi jau per kelis metrus nuo jos. Jų varža mažesne ir jis atsparesnis iškrovoms. Įkrovos laikas, taip pat yra gerokai greitesnis nei paprasto. Priklausomai nuo gamintojo ir modelio, kitaip nei minėjo juliusju, galimi pilni iškrovimai iki kelių tūkstančių kartų. Netgi pilnai iškrovus, po 20min, automobilį užkursi(aišku išjungęs visus elektros "vartotojus"). O elektrocheminiai procesai yra praktiškai tokie pat kaip ir paprastų akumų. Tik jų pati gamybos technologija skiriasi. Aišku aš nežinau ar visų gamintojų tokie akumai, bet optima, tai gali ir aukštyn papais įmontuoti ir jam nieko neatsitiks.

2017 Škoda Superb L&K 2.0 TDI CR DPF/140kW/6DSG
2007 Škoda Octavia Combi 1.9TDI/77kW/manual

Puslapiai