Būsimasis ES padangų ženklinimas

Standartizuotas padangų ženklinimas, kuris nuo 2012 m. bus pradėtas taikyti Europos Sąjungoje, suteiks informacijos apie 3 svarbiausius padangų eksploatacinių savybių parametrus: degalų naudojimo efektyvumą, sukibimą su šlapia danga ir išorinį riedėjimo triukšmą.

Kairėje pateiktas pavyzdys, kaip atrodys etiketė (etiketės pavyzdys pagal ES reglamentą Nr. 1222-2009, formatas pagal reglamento* II priedo 1 ir 2 straipsnius). Etiketės dizainas energijos vartojimo efektyvumo ir sukibimo su šlapia danga prasme yra panašus į esamas efektyvaus energijos vartojimo etiketes (pvz., į skirtas buitinei technikai), kai A žymi šiuo metu geriausių kategorijos eksploatacinių savybių padangą, o G – prasčiausių. Išorinis triukšmas žymimas decibelais ir viena, dviem arba trimis garso bangomis, kai viena banga reiškia tyliausią padangą, o trys – triukšmingiausią. Visos padangos bus ženklinamos tokiomis pačiomis etiketėmis, tad jas bus lengva palyginti ir išsirinkti tinkamiausią. Spustelėkite toliau esančias piktogramas, kad sužinotumėte daugiau apie kiekvieną iš 3 parametrų.

Degalų naudojimo efektyvumas

Riedėdama padanga deformuojasi ir eikvoja energiją. Tai viena iš penkių transporto priemonėje veikiančių pasipriešinimo jėgų. Taip prarasta energija pasireiškia kaip pasipriešinimas riedėjimui ir matuojama išeikvotos energijos kiekiu nuvažiuoto atstumo vienetui ir vežamo krovinio vienetui. Pasipriešinimas riedėjimui tiesiogiai veikia degalų sąnaudas ir aplinką. Kai pasipriešinimas riedėjimui mažesnis, padanga išeikvoja mažiau energijos, todėl susidaro mažesnės pasipriešinimo jėgos, kurios lemia mažesnes degalų sąnaudas ir mažesnį išmetamo anglies dioksido kiekį.

ES padangų ženklinimo reglamente pasipriešinimas riedėjimui išreikštas klasėmis nuo A iki G, kurios atitinkamai žymi ir degalų naudojimo efektyvumą. A žymi geriausių šios kategorijos eksploatacinių savybių padangą; G žymi prasčiausių eksploatacinių savybių padangą.

Sukibimas su šlapia danga

Sukibimo su šlapiu keliu etiketėje pateikiama informacijos apie saugumui svarbią padangos savybę: jos sukibimą važiuojant šlapiu keliu. Gero su sukibimo su šlapia danga padangos užtikrina mažesnį stabdymo kelią šlapia danga, o tai labai svarbu saugumui, kai važiuojate lietingu oru.

ES padangų reglamento etiketėje padangos sukibimo su šlapia danga galia taip pat nurodoma balais nuo A iki G, kur A reiškia geriausią sukibimą su šlapia danga, o G – prasčiausią.






Išorinis triukšmas

Pagal Europos Komisijos ženklinimą padangos išorinis triukšmas bus vertinamas decibelais, o šalia nurodoma viena, dvi arba trys garso bangos. Viena juoda banga reiškia geriausią triukšmo lygį. Tai reiškia, kad padangos skleidžiamas triukšmas yra bent 3 dB mažesnis už būsimąją teisinę ribą.

Trys juodos bangos reiškia didžiausią padangos skleidžiamą triukšmą. Jos reiškia, kad triukšmas svyruoja tarp dabartinės maksimalios vertės ir naujosios apatinės ribos, kuri bus įvesta Reglamentu Nr. 661, kuris įsigalios nuo 2012 iki 2016 m.

Rubrika: